Thursday 14 November 2013

56.O jedwabiu /about silk

Dziś chciałabym przytoczyć kilka informacji na temat jedwabiu jakiego używam przy tworzeniu moich prac. Tkaniny - wyłacznie jedwab naturlany .
Jedwabie dzielą się na różne rodzaje  w zależności z jakich gatunków jedwabników pochodzą.

Morwa

Jedwabnik na liściu morwy (Bombyx mori )-Silkworm 


Kokony jedwabnika 



Jedwab morwowy:
Jedwab morwowy inaczej zwany jedwab naturlany .Uzyskuje się go z kokonów jedwabnika morwowego .

Jedwab tussowy :
Pozyskiwany z udomowionego jedwabnika Eri .Miejsce występowanie to  zasadniczo Indie.


Kolejnymi gatunkami to tzw."dziki jedwab".Wytwarzany przez jedwabnika  Muga .
Jedwab ma wyjątkowy połysk .

Rodzaje jedwabiu :
Jedwab jest jednym z najbardziej wytrzymałych wółkien.
Z jedwabiu można wytwarzać różnego rodzaju tkaniny :

1.Jedwab naturalny surowy
2.Jedwab naturalny splotowy
3.Jedwab naturlany odgotowany

Rodzaje tkanin jakie używam  w moich pracach :


Habotai







Organza







Szyfon





Czesanka Jedwabna





Surowy "dziki "jedwab gręplowany warstwami 






Ref:
http://centrum-jedwabiu.pl/Z/A/M/_tkaniny-jedwabne.php










1 comment:

  1. Jedwab jest chyba najbardziej szlachetnym materiałem używanym do szycia i produkcji ciuchów. Uwielbiam na nim pracować i zawsze wychodzi mi to co sobie założyłam. Ja swoje materiały do szycia zawsze zamawiam z https://ctnbee.com/pl/kolekcje/materialy-do-szycia bo chcę mieć tkaniny najwyższych jakości, które nie zaskoczą mnie i mojej maszyny w trakcie pracy.

    ReplyDelete